
Rozpoczęcie projektu czytelniczego "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki" w klasie pierwszej!
Pierwszoklasiści z radością rozpoczęli swój udział w projekcie czytelniczym "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki". Tegoroczna edycja ma na celu oswojenie dzieci z różnymi emocjami, co jak wiadomo jest niezwykle ważnym elementem w rozwoju emocjonalnym każdego dziecka. Projekt podzielony jest na trzy moduły, z których każdy koncentruje się na innych emocjach: radości i szczęściu, smutku i złości oraz strachu i odwadze.
W każdym z trzech modułów dzieci będą omawiać wybrane przez siebie książki, skupiając się na określonych emocjach. Jako pierwszą wybierzemy lekturę, która pokazuje, jak cieszyć się małymi i dużymi rzeczami, zastanowimy się również, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi i jak dzielić się radością z innymi. Następnie eksplorować będziemy utwór, który pomoże nam zrozumieć te trudniejsze emocje, podpowie, jak sobie z nimi radzić i jak je wyrażać w zdrowy sposób. Na koniec, uczniowie poznają historię o strachu i odwadze, ucząc się, jak pokonywać lęki i być odważnym w codziennym życiu.
Wart podkreślić, iż każdy moduł to nie tylko czytanie samo w sobie, ale również różnorodne, kreatywne aktywności, których celem jest rozkochanie dzieci w literaturze. Zadania, często nietypowe, ciekawe mają dzieciom uświadomić, że czytanie to nie nudny obowiązek, ale przede wszystkim przyjemność i przygoda. W trakcie trwania projektu uczniowie będą m.in. tworzyć własne ilustracje, gry dydaktyczne, pisemne refleksje, a także brać udział w różnego rodzaju przedsięwzięciach związanych z przeczytanymi tekstami.
Nasze pierwszaki zapoznały się już z chmurką Tosią, która od samego początku trwania projektu towarzyszy dzieciom – uczestnikom projektu. Jest ona bowiem sympatycznym książkowym przewodnikiem - tym razem po skomplikowanym świecie emocji. Zapoznaliśmy się również z niezwykłą pozycją książkową pt. "12 ważnych emocji. Polscy autorzy o tym, co czujemy", która pozwoliła pierwszoklasistoim wkroczyć w świat emocji, poznając różne ich odcienie i ucząc się, jak je rozpoznawać i nazywać. Książka ta stała się doskonałym wprowadzeniem do dalszych rozmów i działań związanych z projektem. Dzieci z entuzjazmem wykonały również swoje własne chmurki, które teraz zdobią naszą salę lekcyjną, dodając jej niepowtarzalnego uroku. Ponadto, pokolorowały pierwsze strony swoich lekturników, które będą towarzyszyć im przez cały projekt, stanowiąc miejsce na zapiski, rysunki i refleksje związane z każdą przeczytaną lekturą. Wybraliśmy też pierwszą lekturę – „Plastusiowy pamiętnik”, a perypetie tytułowego bohatera codziennie umilają nam szkolne poranki.
Projekt "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki" dopiero się rozpoczął, a już przyniósł nam mnóstwo radości i inspiracji. Jesteśmy pełni entuzjazmu i nie możemy się doczekać kolejnych niesamowitych spotkań z książką w ręku. Wierzymy, że dzięki temu projektowi pierwszoklasiści nie tylko pokochają czytanie, ale również lepiej zrozumieją siebie i swoje emocje, co jest bezcennym darem na całe życie.