
Czy Cukierek był słodki jak cukierek? - projektowy tydzień u drugoklasistów
Drugoklasiści w minionym tygodniu pracowali z lekturą „Cukierku, ty łobuzie” Waldemara Cichonia. Zajęcia te realizowali w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Wspierającego Rozwój Czytelnictwa „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” edycja VI Świat pełen emocj.
Naszą przygodę rozpoczęliśmy słodkim testem ze znajomości lektury. W czasie zajęć z edukacji polonistycznej, oprócz uzupełnienia Lekturników, charakteryzowaliśmy głównego bohatera, opowiadaliśmy o jego przygodach, powtórzyliśmy pisanie opisu, poznaliśmy elementy ogłoszenia i po raz pierwszy redagowaliśmy tę formę wypowiedzi. Skorelowaliśmy nasze rozważania z elementami edukacji przyrodniczej i poznaliśmy różne rasy kotów, porozmawialiśmy o opiece nad zwierzęciem domowym, a także pobawiliśmy się w weterynarzy😊. Ta zabawa pozwoliła na wyćwiczenie wielu umiejętności, m.in. zachowania w gabinecie lekarskim czy wypisywania recept. Leczyliśmy koty wykonane z papierowych toreb sklepowych, które tworzyliśmy w czasie poniedziałkowych zajęć kreatywnych. Nasze zajęcia techniczno-plastyczne w tym tygodniu wymagały pełnej mobilizacji dzieci, gdyż w grupach wykonywaliśmy gry planszowe na podstawie poznanej lektury. Sama gra w planszówki zaś kształtowała umiejętności matematyczne uczniów. Korzystając z produktów otrzymywanych w ramach projektu „Program dla szkół”, wypiliśmy także zdrowe mleko, które nie do końca służy kotom, jednak przez lata stanowiło istotny element ich diety.
Podsumowaniem naszych lekcji było zadanie emocjonalne, które doskonale wpisało się w Szkolny Tydzień Życzliwości. W ramach rozmów o szczęściu bohaterów lektury oraz radości czytelników wywołanej przygodami Cukierka porozmawialiśmy o gestach życzliwości, które dają drugiemu człowiekowi szczęście. W czasie przerw dzieci wypełniały serduszkami nasze szkolne drzewko życzliwości.
Cukierek stał się bohaterem literackim dzięki pracy domowej Marcelka, być może zwierzęta domowe drugoklasistów także dostąpią tego zaszczytu, gdyż przed nami jeszcze rozstrzygnięcie konkursu klasowego na wiersz o swoim pupilu.
Za drugoklasistami bardzo aktywny tydzień. Dzięki ich wytrwałości, kreatywności i chęci do pracy udało nam się zrealizować I moduł projektu. Z niecierpliwością czekamy na kolejny!