Tutaj powinien być opis

Z Plastusiem za pan brat – realizacja projektu czytelniczego w klasie pierwszej

Z radością informujemy, że uczniowie klasy pierwszej zakończyli pierwszy moduł w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. W tegorocznej, VI edycji projektu, temat przewodni to „świat pełen emocji”, a pierwszymi bohaterami naszej literackiej przygody były postacie z lektury „Plastusiowy pamiętnik” autorstwa Marii Kownackiej.

W trakcie realizacji modułu, dzieci angażowały się w różnorodne aktywności, które nie tylko rozwijały ich umiejętności czytelnicze, ale również kreatywność oraz zdolności manualne. Na samym początku pierwszoklasiści bardzo skrupulatnie uzupełnili karty swoich lekturników, co było świetną okazją do utrwalenia treści książki oraz umiejętności pisania oraz czytania ze zrozumieniem. Dzieci uczestniczyły również w interaktywnych grach edukacyjnych, które sprawdzały ich wiedzę na temat „Plastusiowego pamiętnika”. Zabawa w formie gier była dla dzieci nie tylko nauką, ale dostarczała dużo radości oraz pozytywnej energii podczas zajęć. Jednym z bardziej twórczych zadań było lepienie z plasteliny głównego bohatera – Plastusia oraz jego książkowych towarzyszy, a następnie wycinanie poszczególnych elementów tytułowej postaci oraz jej wyklejanie na kolorowej kartce papieru. Dzieci miały również okazję narysować swoją ulubioną przygodę z lektury oraz opowiedzieć o niej na forum klasy. Był to doskonały sposób na rozwijanie wyobraźni, zdolności manualnych oraz umiejętności opowiadania na forum. Największą jednak radość sprawiło dzieciom budowanie domków dla Plastusia. Z przyniesionych pudełek, skrawków materiałów, guzików, cekinów, piórek oraz innych materiałów dzieci stworzyły interesujące i niezwykłe chatki dla ulepionych przez siebie cudaków. Jak się okazało każdy z nich był wyjątkowy oraz pełen kreatywności. Innym razem – podczas zajęć z klockami lego, dzieci stworzyły niesamowite pojazdy ratunkowe dla głównego bohatera. Teraz wszystkie przybory szkolne z piórnika Tosi będą bezpieczne!

Na zakończenie modułu pierwszoklasiści zrealizowali również obowiązkowo zadanie emocjonalne, które doskonale wpisało się w obchody Szkolnego Tygodnia Życzliwości. Uczniowie skupili się na szczęściu oraz radości – próbowali odnaleźć wspólnie radosne momenty w przeczytanej lektury oraz porozmawiali o tym, czym jest dla nich szczęście oraz co sprawia im radość. W ramach tych rozmów skupiliśmy się również na gestach życzliwości, które dają drugiemu człowiekowi szczęście. Dzieci wypełniły kolorowe serduszka swoimi radosnymi wspomnieniami oraz udekorowali nimi szkolne drzewko życzliwości.

Realizowane zajęcia przyniosły dzieciom mnóstwo pozytywnych doznań, rozwijając nie tylko ich zdolności czytelnicze, ale także umiejętności interpersonalne i twórcze. Z niecierpliwością czekamy na kolejne moduły, które z pewnością będą równie inspirujące i pełne emocji.