Tutaj powinien być opis

Kampania „Razem raźniej” - realizacja punktu 5.


W dniu 4 kwietnia 2018r. w naszej szkole zostały przeprowadzone dwugodzinne zajęcia z pedagogiem szkolnym i nauczycielem plastyki w klasie VII a. Na początku zajęć ustalono z uczniami zasady wzajemnej współpracy, warunki, tematykę i technikę pracy oraz kryteria oceny. Kierowana rozmowa przed rozpoczęciem warsztatów dotyczyła takich tematów jak: niepełnosprawność, realizację swoich marzeń, mocnych i słabych stron uczniów oraz samoakceptacji. Uczniowie pracowali w grupach 5-6 osobowych. Celem takiego podziału była integracja, samorealizacja i umiejętność odnalezienia się w konkretnym zadaniu w zespole klasowym. Praca grupowa miała uświadomić młodzieży, aby nie oceniać nikogo po pozorach. Najpierw uczniowie tworzyli mapę myśli do słowa „samoakceptacja” . Grupy prześcigały się w plastycznych pomysłach ukazania tematu. Następnie uczniowie w tych samych grupach podjęli działania artystyczne na temat: „Twój autoportret” oraz „Moja rola w rodzinie”. Celem zajęć było wzmocnienie poczucia własnej wartości, poznanie siebie oraz pokonywanie bariery, jaką jest nieśmiałość. Uczniowie zostali ocenieni grupowo, a nie indywidualnie, dzięki czemu poczuli się szczególnie dowartościowani oraz potrzebni grupie.