Witamy na stronie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kornowacu

Aktualności

14 maja 2019 22:17 | Aktualności

Wycieczka klas VIII do Sandomierza - Kazimierza- Lublina - dzień drugi

W drugim dniu wycieczki po śniadaniu ósmoklasiści wyruszyli do Lublina i Puław. Od rana padał deszcz i było bardzo zimno, ale to  nie zmieniło naszych planów. W Lublinie zwiedziliśmy rynek z pięknymi kamienicami, zamek na jednym z siedmiu wzgórz, zabytkowe kościoły, Muzeum Historyczne w Bramie Krakowskiej z eksponatami związanymi z historią miasta, a także braliśmy udział w wykładzie i warsztatach lepienia renesansowego sklepienia. Dowiedzieliśmy się wiele o stylu gotyckim i renesansowym, potrafimy pokazać w budowalach gotyckich dodane poźniej elementy (wzorowane na architekturze włoskiej). Mimo niesprzyjającej pogody lubelska starówka zachwyciła wszystkich.

Z Lublina udaliśmy się do Puław, gdzie zwiedziliśmy ogród i park przy Pałacu Czartoryskich i zobaczyliśmy wysoką skarpę prowadzącą do Wisły. Największą atrakcją dnia były głośno krzyczące pawie, biegające wolno w przypałacowym parku i siedzące na podporach przy wejściu. Przed pałacem rosną potężne, stare lipy - pomniki przyrody. Konary jednej z nich spięte są obręczami i stalowymi linami - drzewo jest stare i pochylone, a jednak bardzo cenne i warto je ratować dla przyszłych pokoleń. W parku wśród kwitnących kasztanowców zrobiliśmy sobie zdjęcie na tle świątyni Sybilli - miejsca spacerów Izabeli Czartoryskiej.

Wieczór spędziliśmy w schronisku: uczyliśmy się kroków tańca, tańczyliśmy układy dyskotekowe, graliśmy w bilard, tenis stołowy, oglądaliśmy mecz i spędzaliśmy wspólnie czas.