Witamy na stronie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kornowacu

10 zasad motywowania i wspierania dziecka

1) Na początku  warto wyjaśnić dziecku, co spowodowało, że nauka w szkole przeniosła się w tak   nieoczekiwany i zaskakujący sposób do domu,


2) Warto  wyjaśnić dziecku, w jaki sposób zajęcia szkolne pomogą mu w życiu (czego nauczą się dzieci dzięki konkretnym zadaniom, podajmy sposoby wykorzystania wiedzy lub umiejętności poza szkołą), 


3) Zapewnijmy dziecku pozytywne informacje zwrotne – to je wzmacnia i buduje ich wysoką samoocenę, a co za tym idzie – pewność siebie, która z kolei jest drogą do samorealizacji,


4) Zawsze wyraźnie mówmy dziecku, że w nie wierzymy („Wiem, że to potrafisz...”, „Wiem, że sobie poradzisz...”)


5) Nie bójmy się powiedzieć, że praca jest trudna, jednak unikajmy stwierdzeń typu: „Nie umiesz tego zrobić?! Przecież to takie proste!” – to demotywujące,


6) Pokazujmy dzieciom pozytywne przykłady, my też nie zawsze radziliśmy sobie ze wszystkimi lekcjami w szkole, możemy na przykład powiedzieć – „Ja też miałam/miałem trudności z matematyki, ale razem spróbujemy sobie poradzić z tym zadaniem”,


7) Nie wymagajmy zbyt dużo od dziecka, ta sytuacja jest przytłaczająca nie tylko dla nas, ale również dla dzieci, to nie czas na wygórowane wymagania,


8) Interesujmy się tym, jak czuje się dziecko, nie bójmy się zapytać, czy nie potrzebuje pomocy, a może wystarczy je przytulić?Śmiech


9) Wystrzegajmy się porównywania dzieci i podawania za przykład rodzeństwa lub kolegów – każde z nich jest wyjątkowe, bo jest sobą!


10) Motywujmy nasze dzieci, powiedzmy im, że świetnie sobie radzą, że zrobiły coś bardzo dobrze. Takie słowa z ust rodzica, uskrzydlają bardziej niż pozytywna ocena.